Menu

Image Map

poniedziałek, 12 grudnia 2016

Lunchbox #1: Sałatka z komosą ryżową, pieczonym burakiem, fasolą i migdałami

Poniedziałek zobowiązuje, toteż zaczynamy nowy cykl na blogu. Co tydzień będę dzieliła się z Wami pomysłem na prosty, pożywny i smaczny lunchbox do pracy. Tak, tak - i na mnie przyszedł czas i zaczęłam chodzić do biura jak poważny obywatel. :) Ale bez obaw, nie grozi mi depresja korporacyjna, bo właśnie odkrywam uroki co-workingu, w biurze mam ogromną ścianę obudowaną drewnianymi paletami i pełną zielonych roślin, klimat sprzyja. Poza tym, zawodowo zajmuję się tym, co sprawia mi największą przyjemność - kulinariami i marketingiem, ale może kiedyś opowiem Wam więcej, teraz pora oddać hołd komosie ryżowej... :)
Dzisiejsza propozycja powstała, jak to bywa najczęściej, z niczego. Chciałam przygotować sobie porządne drugie śniadanie, żeby móc zaoszczędzić trochę monet i pozbierałam wszystkie resztki z szafek kuchennych. Ostatnią garść migdałów, końcówkę komosy ryżowej, resztkę fasoli po obiadowym chilli sin carne. Efekt pozytywnie mnie zaskoczył i stanowi kolejny dowód, że dobieranie składników za pomocą klucza-koloru, ma ogromny sens. Dodatkowo, quinoa jest źródłem pełnowartościowego białka, fasola daje nam zastrzyk witaminy B1, migdały doładowują nasze zasoby magnezu, a burak poza doskonałym smakiem serwuje nam ogromną dawkę właściwości antynowotworowych. Nic, tylko jeść, jeść, jeść! :)

Składniki:


  • 1/3 szklanki komosy ryżowej (u mnie czarna)
  • 1 pieczony burak
  • pół szklanki czerwonej fasoli
  • garść prażonych migdałów

na sos:

  • łyżka delikatnej musztardy
  • 2 łyżeczki soku z cytryny lub pomarańczy
  • dwie łyżeczki płynnego słodzika (np. syropu daktylowego/klonowego/z agawy)
  • szczypta soli, pieprzu i opcjonalnie mielonej chilli


Przygotowanie:


  1. Komosę gotujemy z dodatkiem soli według wskazówek na opakowaniu, studzimy.
  2. Blanszowane migdały prażymy na suchej patelni, by lekko się zrumieniły.
  3. Upieczonego wcześniej i obranego ze skórki buraka kroimy w kostkę, fasolę odcedzamy i płuczemy zimną wodą. 
  4. Sos przygotowujemy łącząc wszystkie składniki - musztardę/sok z cytryny/słodzik/przyprawy. Ewentualnie rozcieńczamy wodą, regulujemy smak według upodobań.
  5. Wszystkie składniki łączymy w misce, dodajemy sos i dokładnie mieszamy. Możemy dodać posiekaną natkę pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz