Menu

Image Map

niedziela, 6 listopada 2016

Tacos nadziane pikantnym tofu, pastą fasolową i salsą z awokado


Jeśli miałabym stworzyć listę własnych comfort food, z pewnością w ścisłej czołówce znalazłyby się zgrabne tacos. W wersji wegańskiej nie powodują zbędnych wyrzutów sumienia na diecie, bo poza cudownym smakiem (połączenie słodkich, ostrych i kwaśnych nut) ma bardzo dużo białka i potasu. Wdzięcznie prezentuje się na spotkaniach ze znajomymi, idealnie mieści się w dłoni i smakuje jak wakacje w Meksyku. Jego przygotowanie będzie jeszcze łatwiejsze, jeśli uda Wam się kupić dobrej jakości pastę fasolową w puszce (my dorwaliśmy ostatnio 2 puszki warte ponad 20 złotych, a przecenione o 70%...:) Smarowaliśmy nią chleb, tacos, burrito i wyjadaliśmy łyżką w napadach małego głodu). Dziś dzielę się z Wami banalnym przepisem na wykorzystanie owej pasty, zalegającego w lodówce tofu i kremowego awokado. Pięknej niedzieli!
  

Składniki na 2 porcje:
  • 4 kukurydziane lub pszenne placki do tortilli
  • 1 awokado
  • kubeczek pomidorów koktajlowych
  • limonka
  • duży ząbek czosnku
  • kostka tofu naturalnego
  • łyżka oleju
  • miks przypraw: suszony czosnek, kmin rzymski, sól, chilli lub pieprz kajeński, słodka papryka, suszone oregano, suszona kolendra
  • łyżeczka mąki kukurydzianej
  • świeża kolendra 
  • pikantna pasta z fasoli np. z tego przepisu: (klik) z wymianą smalcu na olej roślinny
  • opcjonalnie: świeżo grillowana papryka
Przygotowanie:
  1. Do zamykanego pudełeczka wrzucamy pokrojone w kostkę tofu, dodajemy do niego miks przypraw, łyżeczkę mąki kukurydzianej i łyżkę oleju. Dokładnie mieszamy, zamykamy pudełeczko i potrząsamy. Wkładamy do lodówki (najlepiej zrobić to dzień wcześniej i odłożyć na noc).
  2. Awokado pozbawiamy pestki, wyjmujemy za pomocą łyżki stołowej, kroimy w kostkę i wrzucamy do miseczki. Dodajemy do niego sok wyciśnięty z limonki, pokrojone pomidorki koktajlowe, ząbek czosnku, sól i pieprz.
  3. Zamarynowane tofu smażymy na rumiany kolor. 
  4. Tortille wkładamy na kratkę piekarnika, w taki sposób, by nabrały pożądany kształt. Tak jak tutaj: klik  Pieczemy ok. 2/3 minuty w 180 stopniach.
  5. Chrupiące tortille wyjmujemy z piekarnika, smarujemy pastą z fasoli, faszerujemy na przemian smażonym tofu i salsą z awokado i pomidorów. Przybieramy listkami świeżej kolendry. Warto podać je z dobrą roślinną śmietaną. :) Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz