Menu

Image Map

piątek, 18 listopada 2016

Szarlotkowe smoothie

Równolegle z listopadem przyszedł do nas okres wyskakiwania z łóżek przed 7, wskakiwania wprost w kapcie i szlafrok, a później: walka z czasem. Codziennie pobijamy nowe rekordy. Jesteśmy gotowi do wyjścia z domu w 20 lub 15 minut, i to z dobrym śniadaniem. Jak? Chwała owsiance "dojrzewającej" nocą i kolorowym szejkom. Dziś jeden z ulubionych: rozpustny, słodki, pożywny i przypominający szarlotkę, tyle że w płynie.
Aby jeszcze bardziej przyspieszyć proces przygotowywania takiego śniadania, pokrójcie owoce wieczorem, zamknijcie w woreczku strunowym, a rano zostanie niecała minuta pracy. A jeśli jesteście już spóźnieni... wystarczy przelać to cudo do zamykanego kubka/bidonu i w drogę!

Składniki na 2 szklanki:
  • 350ml mleka roślinnego
  • 2 jabłka
  • 1 banan
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • spora szczypta cynamonu
  • spora szczypta suszonego imbiru
  • łyżka masła orzechowego
  • opcjonalnie odrobina słodzidła - syropu daktylowego/melasy itp.
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego
Przygotowanie:
  1. Siemię lniane mielimy (najlepiej w młynku do kawy) i wrzucamy do blendera. 
  2. Do siemienia dodajemy resztę składników: mleko, obrane jabłka i banana, sok z cytryny, cynamon, imbir, masło orzechowe i słodzidło.
  3. Całość miksujemy na wysokich obrotach, aby uzyskać gładką konsystencję. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz