Menu

Image Map

niedziela, 10 lipca 2016

Burgery z fasoli, kukurydzy i warzyw korzeniowych z karmelizowaną cebulką


Są rumiano-żółte, chrupiące z wierzchu, a mięciutkie w środku, lekko słodkie i lekko ostre. Idealnie pasują do wersji burgera z sosem słodko-ostrym i ostrym pomidorowym. Jeśli nie przepadacie za ogromnymi bułami, kotleciki idealnie sprawdzą się jako obiadowe "mielone" w towarzystwie sałatki i ziemniaków. Doskonałe do zapakowania w lunchowe pudełko, wielofunkcyjne, pożywne i uzależniające. Jeśli jeszcze nie przekonaliście się, że warzywne burgery mają same zalety, to idealna okazja.

  • ich przygotowanie, poza pieczeniem, nie zajmuje więcej niż 20 minut
  • dzieląc się nimi z kolegami z pracy lub szkoły, dumnie zaprezentujecie roślinną dietę i nakarmicie umęczonych! :)
  • można je mrozić
  • Smakują odgrzewane w piekarniku, mikrofalówce i na patelni
  • marchewkę i pietruszkę możecie wymienić na buraka, batata, a nawet seler
  • wymieniając zestaw przypraw, za każdym razem uzyskacie inny smak burgerów
  • niezastąpione w podróży
  • z karmelizowaną cebulką i ostrym sosem smakują jak niebo!


 Składniki:
  • puszka białej fasoli (lub szklanka ugotowanej)
  • puszka kukurydzy (lub szklanka ugotowanej)
  • 2 małe marchewki
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • pół szklanki uprażonego sezamu - u mnie pół na pół biały i czarny
  • pół szklanki uprażonego słonecznika
  • łyżka dowolnej mąki lub bułki tartej
  • łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżeczki przyprawy do mięsa mielonego (sól, czosnek, marchew, gorczyca, pieprz, papryka sodka, majeranek, chilli, cebula, tymianek, pietruszka, goździki) - w razie potrzeby więcej samej przyprawy lub soli i pieprzu/chilli. 
  • opcjonalnie: szczypta kminu rzymskiego i wędzonej papryki
Przygotowanie:
  1. Marchewkę i pietruszkę obierz ze skórki, zetrzyj na tarce lub rozdrobnij w maszynie typu Thermomix. 
  2. Fasolę i kukurydzę zmiksuj blenderem na gładką masę. Połącz ze startymi warzywami.
  3. Upraż słonecznik i sezam, dodaj do masy. 
  4. Dopraw masę sosem sojowym i przyprawami, po spróbowaniu i zatwierdzeniu jakości (:)) dodaj mąkę, wszystkie składniki dokładnie wymieszaj.
  5. Formuj kotleciki o dowolnej wielkości, wcześniej delikatnie smarując dłonie olejem. Rozłóż je na papierze do pieczenia, piecz 20 minut z jednej i 10-15 minut z drugiej strony. 
  6. Podawaj w bułce z dodatkami: ogórkiem, sałatą, pomidorem, papryczką chilli, ulubionym sosem i karmelizowaną cebulką*. 
*2 cebule pokrój w drobne talarki, na patelni rozgrzej olej. Podsmaż na nim cebulkę z dodatkiem brązowego cukru/syropu z agawy lub daktylowego. Duś do czasu aż będzie całkowicie miękka. 


4 komentarze:

  1. zmiażdżyłaś mnie tymi burgerami :D bo tak jak teraz nie mam na taki (zdrowy) fast food ani trochę ochoty tak to Twoje cudo ją przywróciło! z przyjemnością zatopiłabym swoje wegańskie kły w tym burgerze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, dzięki!!! :) Zawsze jesteś zaproszona na burgera!

      Usuń
  2. Super kotleciki :) W Twoim burgerze znalazły się dwa? Dobrze widzę? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Tak, to jest opcja wypasiona, double vegan burger!

      Usuń