Menu

Image Map

środa, 9 marca 2016

Wegańskie kebaby w tortilli


Tortille z wegańskim kebabem wyjątkowo przypadły Wam do gustu na Instagramie, toteż dzielę się prostym przepisem, którego klucz tkwi w mieszance aromatycznych przypraw. Warto przygotować sobie taką domową przyprawę "gyros" i przechowywać na czarną godzinę (czyt. ochotę na fast-foody). Możecie skorzystać również z gotowych mieszanek przypraw, wcześniej dokładnie przyglądając się czy w składzie nie ma niespodzianek. :)

Poza tym, że tofu ma o wiele mniej tłuszczu niż mięso w kebabowych budkach i znamy jego pochodzenie, takie tortille niczym nie różnią się od oryginału. Są przepyszne, świeże, pachnące i baardzo syte. Wzbudziły w nas grzech łakomstwa, przez co jak prawdziwi starzy ludzie (jak mawiał Ludwiczek), po obiedzie musieliśmy położyć się na godzinną drzemkę.

PS
Ten obiad przygotujecie maksymalnie w 20 minut, co dodatkowo przemawia na jego korzyść... :)


Składniki:

  • opakowanie stripsów z tofu firmy Polsoja lub kostka tofu naturalnego
  • olej roślinny
  • sól, pieprz
  • mieszanka przypraw w ilości według Waszych upodobań: u mnie miks kolendry suszonej, czosnku suszonego, płatków chilli, tymianku, oregano, słodkiej papryki, kozieradki, sumaku. 
  • jogurt sojowy naturalny
  • dwa ząbki czosnku
  • odrobina soku z cytryny
  • spory kawałek kapusty pekińskiej
  • 1 pomidor
  • kilka plasterków cebuli
  • kilka rzodkiewek
  • świeży i kiszony ogórek
  • tortille pszenne
Przygotowanie:
  1. Na kilka godzin przed przygotowywaniem kebabów, przyprawiamy tofu. Jeśli używacie stripsów Polsoi, omińcie sól, ale dodajcie podane przyprawy, aby tofu było jeszcze bardziej aromatyczne. Jeśli używacie naturalnego tofu, dodajcie więcej przypraw i sól - wymieszajcie wszystkie zioła, sól, pieprz w miseczce, dodajcie dwie łyżeczki oleju roślinnego i bardzo dokładnie wymieszajcie. Odstawcie do przegryzienia się smaków.
  2. Do naturalnego jogurtu dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, sól, pieprz i odrobinę soku z cytryny. Możecie też przemycić natkę pietruszki, miksując ją z czosnkowym jogurtem i uzyskując zielony sos. 
  3. Zamarynowane tofu smażymy ok. 8 minut na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając, jednak pozwalając, by tofu się zrumieniło.
  4. W międzyczasie drobno kroimy wszystkie warzywa, a tortille podgrzewamy na suchej patelni (najlepiej do grillowania).
  5. Na placki pszenne nakładamy gorące kawałki tofu i warzywa, dodajemy sos, zawijamy tortille. 
  6. Smacznego! 


1 komentarz:

  1. Ja najczęściej robię vegaby z kotletów sojowych. Muszę spróbować Twojej wersji z tofu:)

    OdpowiedzUsuń