Menu

Image Map

środa, 11 listopada 2015

Zielone smoothie z banana, mango i szpinaku

W ostatnich dniach od wszystkich dookoła słyszę o męczącej senności, braku energii i niekorzystnym ciśnieniu. O uporczywym wietrze, deszczu i zimnie i depresyjnym klimacie, który zawisł nad Trójmiastem. I jak tu podnieść się z kolan i stanąć do równej walki z szarymi porankami? Jeśli nie chai latte, to z pewnością kolorowym śniadaniem pełnym witamin, owoców i smaków, które na chwilę przenoszą w cieplejsze części świata. Dziś przed Wami moja ulubiona wersja zielonego smoothie. Z większą ilością mleka stanowi doskonały napój, z mniejszą - najlepszą podstawę do popularnego smoothie bowl (na zdjęciu). Blendery w ruch i na zdrowie!





Składniki:
  • 2 banany
  • 1 kiwi
  • łyżka mielonego siemienia lnianego 
  • 1 mango
  • dwie garści świeżego szpinaku
  • ok. szklanka mleka (u mnie sojowe waniliowe) - ilość zależy od tego, jak gęste smoothie lubicie
  • ulubione dodatki: wiórki kokosowe, nasiona chia, siemię, płatki owsiane, otręby, orzechy itp. 
Przygotowanie:
  1. Do kielicha blendera wrzucamy: zmielone siemię, 1,5 banana, 3/4 mango, pół kiwi, szpinak i mleko roślinne. Całość miksujemy na wysokich obrotach przez ok. pół minuty. Ewentualnie dosładzamy, ja tego nie robię, bo banan i mango nadają naturalnej słodyczy. 
  2. Gotowe smoothie przelewamy do miseczki. Resztę owoców drobno kroimy, wykładamy na wierzch koktajlu, całość posypujemy ulubionymi dodatkami.

 

2 komentarze:

  1. Kolorek obłędny! Uwielbiam takie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. śniadanie, które zdecydowanie dodaje energii na nowy dzień :) do tego tak kolorowe i pozytywne, bo przecież zieleń to kolor nadziei :)

    OdpowiedzUsuń